ducati Scrambler 2015

De nieuwe heritage Ducati
Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Hmmm interessant!
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door TinTin »

surfroy01 schreef:Hmmm interessant!
kwam een prijs tegne op de USA website... $2,670.00/setje
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
surfroy01
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 5124
Lid geworden op: 15 sep 2003 15:04
Locatie: le Coin de Pays-Bas

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door surfroy01 »

Tsja als je iets aparts wil. Maar zie het nog niet in de racerij voorbij komen. Vraag mij af wat het echte voordeel is, meer bewegende delen, meer gewicht (lijkt mij) minder gyroscopische kracht, dat wel.
Huidig: 996SPS Ex: 1098S/HM1100S/998S/748
Ook nog: Zundapp 517 met 125 twosmoke lucht knaller, VW Golf GTI MK 7 315pk, VW B8 passat 4 motion 280pk.

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door TinTin »

surfroy01 schreef:Tsja als je iets aparts wil. Maar zie het nog niet in de racerij voorbij komen. Vraag mij af wat het echte voordeel is, meer bewegende delen, meer gewicht (lijkt mij) minder gyroscopische kracht, dat wel.
Objectives of the 4D system

The power gain compared to a Ø320mm cast iron disc is 20%, which allows to the riders to shorten their braking distances significantly. Some comparative tests have shown the obviousness of this gain as well as a lower temperature of the discs.

Maneuverability improvement of the motorbike: the gyroscopic inertia of the quadruple disc is 3 times lower than the inertia of Ø320mm discs and 30% lower than the inertia of carbon discs, which is the main advantage of this system. For example, the transit time through a chicane or the time necesary to lean on angle is highly reduced.

Weight saving is significant compared to standard systems :
CAST IRON DISCS Ø320mm weight : 1950 g // QUADRUPLE DISC Ø230mm weight: 1460 g
The 980 grams saved in non suspended weight improve the grip of the front wheel and the acceleration of the bike.

Lifetime much higher
In fact, tests have shown a small wear of the system, which allows to consider a lifetime well above the average.


zo... nu maar weer on topic :crazy:
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
wjn
Berichten: 36
Lid geworden op: 28 jul 2014 16:06

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door wjn »

Ik heb afgelopen dinsdag een goed half uur met een Scrambler gereden, het is even wennen maar rijdt erg goed.

Ik vind het een "onthaast" motor, je rijdt er makkelijk relaxed op. Door ontbreken van windbescherming veel gevoel voor snelheid. Ik heb er niet mee op de snelweg gereden, weet vanuit mijn Hypermotard ervaring wat dat zou moeten zijn.

Wel een erg gevoelige gasreactie, in vergelijking tot de Multistrada. Waar ik de gasreactie van de Multistrada in het begin vertraagd vond overkomen, een mens went :)

Je kunt er lekker mee door bochten en rotondes rijden, lage gewicht zij dank.

Ik denk dat Ducati er een goede zet mee gedaan heeft, voor de onderkant van hun / de markt.

Ik hoop wel dat ze hun huiswerk qua kwaliteitscontrole goed hebben gedaan, het lijkt er wel op, ik heb nog geen rare berichten over scramblers gehoord of gelezen (in tegenstelling tot de nieuwe Multistrada).
___________________________________________________________________________________________
Wolfgang

2008 Hypermotard -> 2014 Multistrada

Wiznix
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2015 11:09

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door Wiznix »

Ik heb ondertussen bijna 1000 km asfalt verslonden met mijn Scrambler en ben nog net zo enthousiast als bij de dealer :grin:

Zithouding is voor mij relaxed (1.70mtr 'groot') en het zadel valt mij niet tegen. Ga komende weekend testen hoe het is om met iemand achterop te rijden.

Trekt vlot op en heeft naar mijn mening toch best wat pit. Vind het geluid van de originele uitlaat (Icon model) matig totdat je op hogere toeren komt. Mis wat dat betreft de dubbele Bos dempers wel. Heb wel wat om voor te sparen nu! De Scrambler stuurt lekker in de bochtjes. Daarnaast vind ik de verlichting niet alleen mooi afgewerkt, het draagt ook echt goed bij aan je zichtbaarheid!

Je vangt inderdaad wel volle bak wind, maar soms is het toch leuk om even een tikkie harder te gaan :grin: Maar de motor is niet zo zeer voor topsnelheden, wel om lekker te touren op landweggetjes met flink wat bochten.

Had vandaag de zon achter me op de snelweg (rond 17:00 uur) en de km teller verblinde toch aardig doordat ie de zon precies in mijn gezicht weerkaatste. Dat is wat minder briljant, maar ja.... je moet er wat voor over hebben toch?

Heb wel aardig wat bekijks met de motor, zeker omdat het model wat minder bekend is. Heb er tot nu toe absoluut geen spijt van.

Gr F

Gebruikersavatar
OttoDesmo
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 aug 2009 09:21
Locatie: Amsterdam

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door OttoDesmo »

Van het weekend een Virex uitlaat gemonteerd op de Scrambler! https://www.flickr.com/photos/107210011 ... 5798281952

Het is een korte RVS slip-on die wat mij betreft goed bij het model past; weegt ca 3KG minder dan het originele hok en het ziet er allemaal wat luchtiger uit. Het geluid is beschaafd maar dieper en ronder dan het wat blikkerige origineel. Heb m nog niet vol open getrokken want ben nog aan het inrijden, maar denk dat ie dan precies goed is wat betreft volume. Er zit overigens een verwijderbare Db killer in dus je kunt m meer lawaai laten maken. En dat alles voor 325 euro incl. verzending - erg blij mee!

Groet,

Otto
'15 Scrambler Icon - '96 900 SSC - '78 500 Sport Desmo

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door fedde71 »

ik vind het er ook beter uitzien en niet duur.
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Wiznix
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2015 11:09

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door Wiznix »

Heel benieuwd naar het geluid Otto! Ik moet nog steeds wennen aan het originele geluid tov de bos dempers op de vorige. Kan je een filmpje linken met het geluid?

Gr Freddie

Gebruikersavatar
OttoDesmo
via ducatifora.com/doneren
via ducatifora.com/doneren
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 aug 2009 09:21
Locatie: Amsterdam

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door OttoDesmo »

Van het weekend even gefilmd:

Met dB killer: https://youtu.be/ywpDHEJDd-g

Zonder dB killer: https://youtu.be/ghiSZPMWhSA

Nu ik er iets meer mee heb gereden kan ik zeggend at het geluid qua volume niet veel harder is dan origineel. Wel dieper en minder blikkerig. Zonder dB killer is het ronduit hard, en dan begint 'ie op de originele mapping ook minder mooi te lopen. Met dB killer erin loopt 'ie best goed. Het zal wel beter kunnen - af en toe een plf bij afremmen op de motor etc. - maar het is een prima basisafstelling zo.

Otto
'15 Scrambler Icon - '96 900 SSC - '78 500 Sport Desmo

Wiznix
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2015 11:09

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door Wiznix »

Thnx voor de filmpjes! Klinkt inderdaad al beter dan de originele versie!

Wiznix
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2015 11:09

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door Wiznix »

Voor diegene die op zoek was naar een Scrambler met de kop eraf --> check Moto Puro website even :grin:

Groet F

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door TinTin »

Wiznix schreef:Voor diegene die op zoek was naar een Scrambler met de kop eraf --> check Moto Puro website even :grin:

Groet F
deze zeker: http://motopuro.nl/listing/ducati-scrambler-icon-2/
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Wiznix
Berichten: 74
Lid geworden op: 05 mar 2015 11:09

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door Wiznix »

Feeststemming: uitlaat is besteld en onderweg :drinks:
7897d1432740162-remus-exhaust-wp_20150525_001.jpg
Zodra gemonteerd upload ik wel filmpjes van het geluid.

Grt F
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

Gebruikersavatar
TinTin
donateur
donateur
Berichten: 6489
Lid geworden op: 08 okt 2008 22:02

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door TinTin »

gave specials: http://www.nieuwsmotor.nl/persberichten ... van-verona

voor deze zou ik zeker in de markt zijn..
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
"Innamorato di vecchi motocicli Italiani"

Gebruikersavatar
Christian89
Berichten: 95
Lid geworden op: 21 dec 2010 18:06

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door Christian89 »

Aah MrMartini, bouwt fantastische motoren die beste man. Deze Scrambler is daar geen uitzondering op!!
Lasciami sognare....

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door fedde71 »

Hij is fijn die Scrambler. Mooi gedaan
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

sthenkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2006 10:53
Locatie: 's-Hertogenbosch Duc stad

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door sthenkie »

heb sinds oktober 2016 een scrambler Icon uit 2015. stond op 7500, nu op 25000. heb een schermpje van Puig gemonteerd, is een wereld van verschil. kan nu zonder uitgerekte armen 150-160 of sneller halen. bij de bandenwissel zijn er pirelli angels gemonteerd, veel beter voor de snelwegkilometers.Voor de winterse kou was handvatverwarming een uitkomst
tot nu toe een fijne motor.

sthenkie
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 okt 2006 10:53
Locatie: 's-Hertogenbosch Duc stad

Re: ducati Scrambler 2015

Ongelezen bericht door sthenkie »

rij nog steeds met veel plezier m'n kilometers. staat ondertussen al op 39.500km. de achterband was met 2400km op, de voorband draait al bijna 30000. Afgelopen week was de accu dood. nieuwe erin en weer rijden. weet al waar ik voor sparen ga: de Scrambler 1100.

Plaats reactie