Aftermarket kappenset 848/1198

Voor moderne Ducati (superbike, supersport, sporttouring, monster, multistrada, etc) gerelateerde onderwerpen die niet in de andere fora passen. DUS GEEN TECHNISCHE VRAGEN OF OPMERKINGEN!
bkoppejan
Berichten: 256
Lid geworden op: 12 mei 2015 10:09

Aftermarket kappenset 848/1198

Ongelezen bericht door bkoppejan »

Hallo allemaal,

Daar ik een zwarte aluminium tank heb gekocht wil ik ook een tweede kappenset erbij kopen, maar niet een originele set.

Ik zoek een kappenset welke een 100% pasvorm heeft en een goede prijs/ spuitkwaliteit heeft.

Nu zijn er veel van dit soort kappenset verkrijgbaar via eBay/ aliexpress etc. Maar met verschillende ervaringen:

Iemand toevallig ervaring met onderstaand? Leek mij redelijk goed en goedkoop.

https://m.nl.aliexpress.com/s/item/3252 ... 570fEK6oqx

Bedankt alvast!

Ducatinus
Berichten: 829
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Aftermarket kappenset 848/1198

Ongelezen bericht door Ducatinus »

zag op Ducati.ms een aantal discussies hierover. misschien ff google'n?
There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Gebruikersavatar
fedde71
donateur
donateur
Berichten: 4510
Lid geworden op: 05 jun 2011 11:05

Re: Aftermarket kappenset 848/1198

Ongelezen bericht door fedde71 »

Op dit forum ook al eens een topic over chinees kuipwerk voor een 848 geschreven door Sirrah: http://www.ducatifora.com/dutchforum/vi ... lit=sirrah
Fast Fedde from Fryslân Ducati ST2 1998
www.tibomotorparts.nl

Dutch
Berichten: 118
Lid geworden op: 24 sep 2013 19:44

Re: Aftermarket kappenset 848/1198

Ongelezen bericht door Dutch »

Bij aftermarket is er nooit een 100% pasvorm, zelfs niet bij de welbekende en duurdere carbon kappensets.

De Chinese troep wordt allemaal in een of twee fabrieken gemaakt en de rest is allemaal een kopie van een kopie. De uitdaging is om een koper te vinden die vanuit de originele fabriek verkoopt. Maar dan heb je nog steeds te maken met goedkope rommel. Goedkoop is duurkoop.

Er worden genoeg tweedehands setjes verkocht. Of je koopt een tweedehands setje met glijschade en laat deze verven.

Er is een fabrikant in Italie die kappensets maakt carene moto xp ricambi. Deze verkoopt veelal race kappensets. Je kan eigen ontwerpen aanleveren. Voor +/- 900,- heb je een uitstekend setje. Je kan ook goedkopere sets kopen bij hen, maar dan geldt wederom goedkoop is duurkoop.

Ducatinus
Berichten: 829
Lid geworden op: 18 okt 2013 12:32
Locatie: Het mooiste stukje NL, Twente dus.

Re: Aftermarket kappenset 848/1198

Ongelezen bericht door Ducatinus »

Heb ff op hun site gekeken, ziet er idd goed uit als je ook hun uitleg leest.
There's no "control" button on my computer, I'm always in control.

- Aprilia RSV1000RR Factory 2005
- Triumph Speed Triple 2011

- Ooit komt er nog eens een .......het is een '94 er 916 Strada geworden

Dutch
Berichten: 118
Lid geworden op: 24 sep 2013 19:44

Re: Aftermarket kappenset 848/1198

Ongelezen bericht door Dutch »

Mijn ervaringen met moto xp ricambi zijn zowel negatief als positief.

De laatste set die ik bij hun heb gekocht was een duurdere optie en koste net iets minder dan €900,-
De pasvorm is als OEM. Het gebruikte plastic is velen malen beter dan dat van de Chinese sets. Het is dikker en veel flexibeler. Het komt zeer dicht in de buurt van het OEM plastic. De met blanke lak bedekte letters en stickers zijn zeer netjes gedaan. De verf kwaliteit is uitmuntend en komt precies overeen met dat van OEM.

Een beetje het zelfde verhaal als bkoppejan, ook een aluminium tank aangeschaft en moest natuurlijk een passend setje kappen voor komen.

De goedkopere optie zou ik alleen aanraden voor circuit gebruik, aangezien bij deze sets beduidend minder aandacht wordt besteedt aan de verf kwaliteit.

Plaats reactie